lørdag den 14. december 2013

14. december. Duften af jul.


Den 14. december finder vi duften af jul frem.



Til at sprede juleduften har jeg brugt en chokoladesmelter. Min er fra Tiger, men du kan også bruge en gammel fyrfadsvarmer, som alle brugte i 90´erne til at holde teen varm. I skålen hælder du lidt olie, helst en neutrallugtende olie. Heri putter du den " juleduft" du gerne vil have. Jeg har brugt vanille, lakridspulver, et par nelliker og en kanelstang. Så tænder du fyrfadslyset og efter et par minutter, dufter det at jul uden at overdøve det hele. Man kunne også putte pebermyntedråber eller skallen af nogle forskellige citrusfrugter i.
Min "juleduftspreder" står i entreen, men man kan også sætte den på badeværelset og sprede lidt juleduft der. Husk at passe på at olien bliver for varm. Det har jeg dog endnu ikke oplevet.

Glædelig 14. december.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar