mandag den 11. november 2013

Kirkegården.


Jeg har været på kirkegården i dag for at julepynte min mors gravsted. Min mor døde i februar så det er første gang, der skal pyntes til jul efter at hun er død. Vi er fire søskende, og dermed fire, der hver især har nogle ønsker og forestillinger om hvordan, der skal se ud. Man kunne måske beslutte at overlade det til graveren at granpynte og så kunne vi bare komme med hver vores dekoration, men jeg synes, der er noget smukt over at gøre det selv. En følelse af at give min mor noget, selv om hun ikke er her mere. Vi blev inspireret af de andre gravsteder og endte med at lægge gran rundt om de små træer, buske og sten, der står på gravstedet og så lægge en granguirlande fra indgangen og op til stenen. Men det er noget følsom noget; det der med hvem der ligesom "bestemmer" hvordan og hvorledes. Jeg synes, det blev gjort fint idag og det tror jeg også, mine søskende synes.


Jeg har valgt ikke at vise billeder af hele gravstedet. Min mors samlever igennem mange år ligger der også og jeg er ikke sikker på, han og hans del af familien vil bryde sig om det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar