fredag den 25. oktober 2013

Ord på min vej.

 Vi er et samfund fyldt med ord. Overalt hvor vi færdes er der ord. Ord der vejleder, ord der definerer, ord der udtrykker holdninger, ord der stedsangiver.  Den, der har ordet i sin magt, kan bestemme magt og meget. Den, der bruger ordet som undertrykker, kan gøre andre ondt. Den, der bruger ord som glædesfremmer, kan skabe megen glæde.
Jeg har altid været fascineret af ord. Jeg har smagt på ord, fanget nye ord, læst mange ord og skrevet ord i tusindvis. Jeg kunne slet ikke leve uden det skrevne ord. Når vi er på ferie i udlandet, vil jeg kunne læse og forstå ordene. Derfor er det fx en udfordring for mig at rejse i Thailand.

For nylig var jeg en tur i København og fulgtes med en, som ikke lige kendte mig så godt. På vej ned til toget, kom vi forbi en stander med gratis blade. Straks fanger et ord mig og jeg må have bladet med. Min ledsager siger, Du har da vist noget med ord og det er nok ikke helt løgn. Men også noget med billeder. Og billeder med ord.

Se bare her hvad jeg kunne fange af ord på en gåtur i dag. Og var der faktisk mange flere end det.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar