søndag den 6. oktober 2013

Dæk et efterårsbord.

Vi havde middagsgæster fredag aften. Jeg havde ikke så meget tid til at dække bord, men en hurtig tur ud i haven klarede ihvertfald bordpynten. Jeg nåede ikke at tage billeder af bordet inden gæsterne kom, men da jeg havde ryddet op dagen efter, så det sådan ud. 


Blade fra den røde kornel, lidt større blade fra kæmpestenbræk, blomsterhoveder fra Sct. Hans urten, tørrede frøstande i kobbervasen, pyntegræskar ( de var i en dekoration udenfor), servietter fra sidste efterår, og nogle gamle brune lysglas, som jeg fandt da vi for nylig ryddede op i garagen. Alt blev bare lagt på bordet i en lang remse. Det er den måde, jeg ofte pynter bord. Finder forskellige blomster, ting, lys og effekter og lægger det i tilfældig orden på midten af bordet.

Alt det "fine" service har sin plads i et vitrineskab i stuen, så jeg dækkede lige hurtigt et bord, inden det blev sat i skabet dagen efter. Pynten var der jo stadig. Denne gang fandt jeg også lige nogle dækketallerkener frem, som jeg købte ti stykker af til en kr. stykket da IDÈ møbler flyttede inde i byen. Fortryder bare, jeg ikke købte lidt flere, så der er nok, når vi er mange.






 Jeg synes faktisk det blev rigtig fint og efterårsagtigt. Nogen gange er det ikke så meget, der skal til.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar