lørdag den 7. september 2013

Træfadets forvandling.

Forvandling er måske så meget sagt.
Vi har et fad, som mandens far skar ud af bøg for mange, mange år siden, da han var helt ung. Han gav det til sin mor og siden hen fik manden det. Det har fulgt os i alle de 28 år, vi har kendt hinanden. Ind imellem har det været stillet væk, da jeg i perioder ikke synes, det var så pænt. Men det har jo en historie, så da det kom til syne, da vi ryddede udestuen for at på plads til den pallesofa, vi er ved at bygge, tænkte jeg, det måtte frem igen. Men tænkte også, om jeg kunne gøre noget for at opdatere det lidt.  Jeg sleb og vaskede det og lod det tørre. SÅ spurgte jeg pænt om lov til at sætte hjul under. Det fik jeg lov til, eller rettere manden ville gerne gøre det. Jeg havde fire hjul på "lager"., ca tre cm høje, som blev sat fast med små søm, da det ikke var til at bore i.




Synes åretegningen er så smuk. Hjulene gør bare fadet bliver lidt mere interessant og anderledes.


I et anfald af  "pyntesyge", satte jeg maskingtape på. De blev dog hurtigt hevet af igen.


Her i skumringstimen satte jeg lys på fadet. Det er faktisk rigtigt fint. Nu står fadet på det nye pallebord, hvor det bare passer så godt.

Ps: Pallesofa og pallebord viser jeg frem i næste uge. Det bliver godt, ja det gør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar