søndag den 29. september 2013

Plint på landet, Kunstgården og Bogense, en tre-i en tur.

Vi var ude at lufte den nye bil idag. Som så ofte før, kørte vi en tur til Bogense. Jeg kan så godt lide at gå tur i Bogense og omegn og så giver det anledning til at følge den sædvanlige rute. Først kører vi forbi Plint på Landet i Båring. De har altid 20 % på alle varer. I dag fristede et par lækre thevarianter fra en dansk theproducent på Sri Lanka. Det skriver jeg om en anden dag.
Dernæst gik turen til Kunstgården i Skovby i nærheden af Bogense. De har skiftende udstilling af både malerier, glaskunsthåndværk, skulpturer, keramik og meget andet. Op mod jul har de en gigantisk julestue. Det koster 10 kr at komme ind, et årskort kan købes for 25 kr.


Jeg er altså lidt forelsket i de svulstige damer. Jeg er også lidt lun på hjertehylden i jern. Du kan læse mere om Kunstgården her.

Efter Kunstgården kørte vi ned til Marinaen og stranden i Bogense og gik en lang tur langs hav og strand. Havet var blåt som i virkeligt blåt og de mange både lå så fint og matchede havet.


Jeg ville gerne have haft plukket nogle havtorn, men havde ingen pose eller noget med. De skulle være så sunde. Jeg må finde ud af hvad man kan bruge dem til.


Afmærkningskuglerne ( eller hvad sådan nogle hedder) ligner altså grangiveligt   "havfrugter".

En dejlig lille køretur i det nordfynske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar