fredag den 20. september 2013

Fredagsfri, eller hvordan et par fridage i den grad lige ankom i tide.

Jeg har haft fri idag. Sådan rigtig fri, så jeg selv kunne bestemme, hvad jeg ville lave. Det må du vel altid, spørger du så. Og jo, det må jeg vel, men nogen gange går arbejdet ud over fritiden og det har det gjort de sidste fjorten dage. Så i dag blev alt arbejdsrelateret lagt til side og jeg gik ud i haven. For mig kan små blomster - og haveprojekter være den rene terapi. Tidsfornemmelsen opløses indtil jeg mærker, jeg er sulten.


Jeg fik plantet efterår i krukkerne og kreeret et par dekorationer til kirkegården. Der er Sct. Hans Urt, rød kornelblade og rester fra krukkerne i den ene og i den anden Sct. Hans Urt, rød kornelblade, blade fra staudeastilbe og brombær. De er stukket i oasis i en lille skål , som man kan købe færdig. Jeg har et lille lager af dem, da jeg for et stykke tid siden, så dem til fem kroner og derfor købte otte. I morgen tager vi på kirkegården med dem. Jeg kan godt lide at tage på kirkegården med dekorationer, jeg selv har lavet. På den måde, synes jeg min mor og svigermor også får glæde af blomsterne i min have


Jeg fik også skabt lidt efterår ved mit kreative værksted. Nu er der noget kønt at se på igen. Man kan lige skimte min balje med ærteblomster. Der er næsten afblomstret,  men jeg venter med at rydde den, til jeg har samlet alle frøene ind. Det er den mørklilla Lathyrus fra Claus Dalby, som var med et magasin i forsommeren. I hækken ind til naboen vokser der humle. Jeg skar nogle ranker, ( med handsker, da de kan irritere huden) og snoede dem omkring en hjertekrans.  Den står lænet op af den bagerste krukke.

Dejligt med sådan en dag i haven. Hvad med dig? Er havesysler også terapi for dig. I morgen venter kagemessen i Bygningen i Vejle, men det er en helt anden historie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar