lørdag den 3. august 2013

Rosenfestival i Bogense.


Lørdagen er blevet brugt i Bogense. Der er Rosenfestival i dag og i morgen søndag den. 4. august. Jeg var af sted med min søster, som jeg havde givet turen som en fødselsdagstur, hvor indholdet lød på Bogense, blomster, brød og bobler.
Jeg pakkede en madkurv med lidt lækkerier, hentede min søster og så af sted til Bogense. Vi havde cykler med, så vi parkerede uden for byen og cyklede de sidste par kilometer. Undervejs overhalede vi bilerne, der holdt i kø for at komme til at parkere.

Hele midtbyen var pyntet med roser. Der var 23 rosendekorationer spredt over hele midtbyen udformet over temaet, Alt godt fra havet.


Man kunne så stemme på den, man synes bedst om. Min yndlings er muslingeskallen med rosenperlen i.


På rådhuset havde forskellige restaurationer, hoteller og Kunstgården kreeret nogle borddækninger. som man også kunne stemme på,


Der blev også drysset lidt royalt støv over begivenheden, idet prinsesse Benedikte åbnede festivalen og bagefter både gik og kørte i hestevogn rundt i byen for at se de forskellige dekorationer. Som du kan se var Claus Dalby også tilstede.

Byens borgere havde gjort sig umage med at pynte op. Der var god stemning og mange mennesker. På torvet var det Smag På Fyn Marked, hvor jeg bl.a. fik købt en fin " kold" Graham Portvin til den nette torve pris, 100 kr., et fund, der normalt koster 175 kr. Købte også tørrede jordbær og hindbær og noget så eksotisk som jordbær pulver. Er ved at udtænke noget at bruge det til, men i hvert fald skal de tørrede jordbær  og hindbær bruges til at strø ovenpå hindbærsnitter i stedet for krymmel. Det bruger Lagkagehuset og det smager fantastisk.


På vej hjem kørte vi forbi Plint i Asperup, nær Båring. Plint på landet har altid 20 procent på varerne i forhold til fx butikken i Århus, så der ryger altid lidt ned i kurven. Denne gang var det nogle kiksestempler, som jeg viser frem en anden gang.


Det havde været en skøn dag. Jeg synes, det er så meget sjovere at give sådan en oplevelsesgave, i stedet for så meget andet.
Du kan læse mere om Rosenfestivalen lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar