lørdag den 24. august 2013

Kreative ideer med drivtømmer.

Som du kan se her, så var der drivtømmer på bordet til vores sølvbryllupsfest. Jeg havde en del drivtømmer tilbage, så idag fik jeg lyst til at lave lidt forskelligt med drivtømmer. Det føltes som om, jeg havde oceaner af tid, når nu jeg ikke længere var igang med forberedelser til vores fest, så jeg hyggede mig rigtigt med disse småprojekter.


Glasvase, hvor jeg stak drivtømmerpinde i forskellige længder og tykkelser ned  i vasen. Herefter et reagensglas med vand og til sidst en rose fra haven. Flot i kontrasten imellem drivtømmeret, glas og den sarte rose, synes jeg.


Pinde savet i ens længder og limet sammen i en firkant, der passer til et bloklys.


En tykt og lidt fladt stykke drivtømmer, hvori der blev boret et lille hul, og en gammel rusten fyrfadsholder blev sat i. Man kan også bruge en holder til et almindeligt lys, som så kan skrues i.


Et stykke aflangt, lidt tykt stykke drivtømmer, hvori der skrues kroge. Både til ophæng og til det, du nu ønsker at hænge op. Knagerækken her har jeg lavet for lang tid siden, men den kommer lige med alligevel.


En firkantet glasvase blev klædt i tilpasssede stykker drivtømmer. Du kan vælge imellem at finde små stykker, der passer nogenlunde eller save stykker til, der passer. Jeg har bare limet dem fast med limpistol.


Som du kan se på ovenstående billede, så satte jeg også et blondebånd på. Det kan man gøre som man vil, afhængig af hvor "pyntesyg" man er. Måske du er til groft jutebånd, silkebånd eller bare ingenting.


Endelig sidst, men ikke mindst, så limede jeg passende stykker på et lille spejl, jeg havde.

Som du kan se her, så har jeg tidligere lavet en mobile af drivtømmer, maskingtape og filtkugler.



Jeg håber, du er blevet inspireret til at gå en tur langs stranden og samle noget drivtømmer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar