onsdag den 24. juli 2013

Sommerlæsning.

Jeg har sommerferie, og normalt plejer jeg at læse imellem fire til seks bøger i løbet af en sommerferie. Bare ikke i år. I hvert fald ikke endnu, men ferien er jo ikke slut endnu. :-)
Midt imellem forberedelser til sølvbryllup, maling af udestue og andre opgraderinger og forskønnelsesprojekter, er det dog blevet til en bog. Den nye af Dan Brown, "Inferno".


Der var én på Instagram, der skrev, den ikke var god og han har lidt ret. Det var da et dejligt gensyn med Robert Langdon, og emnet var meget vedkommende, men fortællingen glider ligesom ikke rigtigt. Der er (for) mange historiske fakta og beskrivelser af kunst, men i modsætning til fx Da Vinci Mysteriet, så er de altså ikke integreret særlig godt i fortællingen. Jeg kunne have tænkt mig at være mere inde i hovederne på Langdon og Sienna. De sidste 100 sider retter lidt op på det, men det samlede indtryk er for mig, en langsommelig bog med for meget uvedkommende kunst og historie. Alene det faktum at jeg har været en uge om at læse den, siger lidt om spændingsniveauet og flowet i bogen. Ærgerligt, for emnet er vildt interessant. At mennesket og vores viden og lyst til udvikling, er et trussel for os selv og jorden. At vi simpelthen er blevet for mange på Jorden. Befolkningen stiger i en lodret kurve proportionelt med faldet i ressourcerne og naturens reserver, så en "udtynding" er nødvendig. Jeg glæder mig til han kommer tilbage på sporet, ham Dan Brown.

Jeg er gået i gang med den nyeste af Elsebeth Egholm, "Eget ansvar"  og den glider anderledes spændende, men mere om det en  anden gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar