mandag den 22. juli 2013

Mobile af drivtømmer eller hvordan jeg fandt en skat.


                            

Den anden dag var jeg en tur på stranden. Ikke for at sole mig eller bade, men for at finde drivtømmer og smukke sten. Og se lige hvilken strandskat, jeg fandt. En flot drivtømmerskulptur, som er yderst dekorativ, synes jeg. Den har huller til lys og anden godt. Indtil videre står den og pynter på terrassen.

Jeg fandt også del drivtømmerpinde og har kreeret et ophæng med dem. Er vild med den gråhvide farve, det har. Næsten lige som teaktræsmøbler, der har stået ude længe.


Jeg fik manden til at bore huller i midten af hver pind og pimpede pindene med lidt maskintape.  I mit kreative forrådskammer fandt jeg en turkis vokstråd, lidt filtkugler, lidt træperler og lidt glasperler, alt i blålige farver.


Det ser bare så inspirende ud, bare som det ligger der på bordet, synes jeg. Alene farverne, som jo er de farver, jeg har i mit værksted.
Jeg satte det skiftevis på en pænt lang snor. Alligevel blev snoren lidt for kort, så måtte finde en lille pind, der kunne bruges til at forlænge snoren.

 

Nu hænger den lige inden for døren i mit kreative værksted og pynter. Resten af pindene skal jeg bruge til noget andet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar