søndag den 7. juli 2013

Krea-camp hos Tina Dalbøge.

Det er allerede 14 dage siden, jeg pakkede til krea-camp hos Tina Dalbøge. Time is flying. De andre deltagere på campen udover Tina, som jo lagde hus til,  var Anne-MetteBirgitte, Anette og Hanne Rimmen. Vi faldt hurtigt i snak, selvfølgelig om vores konkrete kreative projekter, men også om det at være kreativ, om forskellige former for kreativitet og deres udtryk. der blev også delt livsanskuelser og vilkår i al almindelighed. Jeg synes bestemt du skulle kigge forbi deres blogs og facebookside. Det er nogle inspirerende og dejlige kvinder.

De to dage fløj af sted. Der blev snakket en masse og smidt mange ideer på bordet. Ikke alt blev til noget, andet duede ikke, men jeg fik en masse ideer med hjem. Nu er ideerne faldet på plads. Nogle er "parkeret" til senere brug, andre er i fuld gang med at blive virkeliggjort.
Tina havde noget paverpol, som kan fungere ligesom lim, og kan få fx knapper til at hænge sammen. Jeg ville prøve at se om jeg kunne bygge et tredimensionelt bogstav af korkplader og så smøre det med paverpol, så det blev holdbart. Det var lidt vanskeligt som så, så det blev ved prøven, men paverpol er spændende at bruge til mere end blot skulpturer. Du kan købe paverpol i Tina webshop kreahobshop.  Her kan du også købe et stone-clay, som vi også arbejdede med. Du kan se flere billeder på Anettes blog.
Jeg skal helt sikkert også prøve at bruge korkplader til et eller andet. Jeg tror, det er på vej ind igen. Ren retro, lidt ligesom kobber og marmor, der også er trendy igen.

En af de ideer, der blev til noget, var med bøger. Jeg havde forestillet mig at bygge et bord af bogomslag. Jeg synes de er så flotte. Det var lidt for stort og tidskrævende et projekt at gå igang med på campen, men jeg er begyndt at samle bøger i grønne, sorte, grå og sorte farver, og så skal det bord altså kreeres.
Jeg fik lavet noget andet med bøger. Anne-Mette havde en æske med bogstaver og tal til at slå ned i forskellige former for metal. Dem forelskede jeg mig i og da jeg jo har noget med bøger og ord, prøvede jeg at "skrive" med dem på et bogbind, hvor jeg forinden havde revet bogens sider ud.



Jeg har siden hen været i Harald Nyborg, ja der af alle steder,  for at købe æsken med bogstaver og tal. Den koster godt og vel 90 kr. Du slår simpelthen bare med en hammer ovenpå stiften, så præges bogstavet ned i materialet. Det jeg også tog med hjem fra campen var, at selv om noget er beregnet til at bruge til noget bestemt, så er det bare med at eksperimentere og prøve at bruge det til noget helt andet.



Jeg brugte forsiden af bogen til forsiden af billedet. Oppe hos Tina havde jeg slået sætningen, Live is a story. Siden hen har jeg nedenunder tekststykket, slået Tell me yours. Imellem de to stykker omslag, har jeg sat en side fra en bog. Tror faktisk det var fra Johannes Møllehaves, Du har rørt ved mit hjerte. På siden har jeg tegnet et hjerte. Nogen gange, når jeg tegner, kommer det til at sellidt for stift ud. Hanne gav mig det råd at tegne med min venstre hånd, og ikke den højre, som jeg normalt bruger. Det virkede, og det råd er nu skrevet bag øret. :-) Tak Hanne.

Jeg synes bogbilledet blev rigtig fint. Tænker det skal være en del af min nye billedvæg.

Flere andre ideer er på bedding til mit sølvbryllup. Bl.a. filtning på sten, som jeg vil skrive om en anden dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar