tirsdag den 23. juli 2013

Det fineste lys på vandet eller hvordan Hybylund kandiderer til at være et "nyt Skagen."

Jeg kan godt forstå mange kunstnere fascineres af lyset på stranden. Selvfølgelig mest på Skagen, men andre steder kan nu også være med. Den anden formiddag var jeg en tur på stranden ved Hybylund. Lyset var smukt på vandet og i hybenroserne.

 







Billederne af hybenroser og græsser ved stranden fik mig til tænke på den dekoration af grøftekantsblomster og græsser, jeg lavede sidste år. 

                   
Den var en af de smukkeste dekorationer i serien "fredagens buket". Du kan læse mere om dekorationen og hvordan jeg gjorde, lige her.

Hybylund Strand stod også model til de langtidseksponeringer, jeg tog i isnende kulde tilbage midt i marts. Dem kan du se lige her.  .. Svært at forestille sig med de varmegrader, vi har i disse dage.
Jeg prøvede lige lidt langtidseksponering igen. Stensætningerne er ikke mindre kønne ved sommertid. Jeg siger det bare. Det fine ved denne strand, er at den vender mod øst, så når vinden blæser fra vest, er der stadig skønt og saligt ved Hybylund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar