tirsdag den 11. juni 2013

Pyt med det. Vi sprayer på glas.

På det evigt inspirende Pinterest, havde jeg set én, der havde lavet et glasbillede ved hjælp af bogstaver, maling og et spejl. Det måtte prøves.


Jeg har brugt et gammelt stykke glas af den type, vi alle i 80´erne og også senere, havde hængende i mønstre på døre og vægge. Det er ca. 20x20 cm. Du kan nok finde det i genbrugsbutikker.
Bogstaverne er et billigt selvklæbende ark fra Tiger, som jeg havde liggende og så var det bare med at finde på nogle ord. Jeg synes, PYT MED DET, er et godt udsagn. Det er ikke alt, man skal tage så højtideligt og det er godt at minde sig selv om.
Jeg klæbede dem bare på glasset, lagde det ned i en papkasse,, så det er til at styre og sprayede med en petroleumsblå farve. To gange fik det. Da det var tørt, tog jeg forsigtigt bogstaverne af og voila, frem af farven dukkede PYT MED DET, nu i glasbogstaver. Billedet blev sat op på gallerihylden, som manden har lavet af et bræt og en liste og som nu hænger oven over døren i mit kreative værksted.
Nemt og hurtigt med maksimal effekt, synes jeg.
God fornøjelse.

2 kommentarer:

  1. Super fin idé Karin....nu vil jeg suse lidt rundt på din blog oglære dig lidt at kende ad dén vej. Jeg hedder Anne-Mette og er en af de heldige som sammen med dig skal til Krea Camp hos Tina :-) :-) Hvor er vi heldige....Jeg glæder mig til at møde dig (og de andre) til et par dage med inspiration, hygge, latter - det bliver sjovt tror jeg. Venlig hilsen Anne-Mette

    SvarSlet
  2. Hej Anne-Mette.
    Du skal være hjertelig velkommen til at snuse rundt. Jeg glæder mig også til at møde de fem andre. Er sikker på det bliver sjovt og spændende.
    Vi ses. :-)

    SvarSlet