fredag den 8. marts 2013

Den første forårsuge og fotoplaner

Så blev det torsdag i årets første forårsuge.  Ugen er blevet brugt til en del arbejde, en flytten rundt på ting og sager og genoptagelse af løbeture, men heldigvis har der også været tid til et par fototure. Jeg har planer om en fotografisk tur rundt i kommunens kirker og har indtil videre besøgt to meget forskellige kirker. Der er lige en masse billeder, der kan kigges igennem inden I for de to kirkes historie, men er her en lille smagsprøve.

Uddrag af glasmosaik i Christianskirken i Fredericia

Alterkors i Lyng Kirke i Fredericia.
Hvorfor nu billeder af kirker? Jo, fordi jeg synes der i mange kirker virkelig er tænkt over linjerne, udsmykningen, arkitekturen, farverne og hvilken stemning, det er med til at skabe. Jeg er ikke specielt religiøs, men når jeg kommer ind i et kirkerum, føler jeg en ro og jeg kan blive lidt ydmyg. Måske kan jeg fange dette i mine billeder. Det håber jeg.

Udover kirketuren, har I jo stadig anmeldelsen af bogen "Sandt" tilgode. Jeg håber I hænger ved og kigger forbi på mandag, hvor der gerne skulle dukke både det ene og det andet op.
Min weeeken byder på henved 38 timers arbejde og min brors fødselsdag, så mon ikke jeg ser frem til fridag på mandag.
Jeg ønsker Jer en dejlig weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar