mandag den 25. februar 2013

Skøn tre-dages offline-tur.


Jeg har været offline, som i virkelig offline i tre dage, i et sommerhus ved Blåvand. Mobil og computer blev efterladt hjemme.  Efter i et halvt år at have haft mobilen ved min side dag og nat i det tilfælde, at der skulle ske noget i min familie, så trængte jeg til at være offline. Alligevel var det da lidt mærkeligt ikke at have mobilen med, men savnede den egentlig mindre, end jeg havde forventet.

Kameraet var selvfølgelig med. :-) Og også de nye ND filtre, jeg havde købt. Et ND filter er et,man sætter på objektivet. Det lukker af for noget af lyset. ND står for Neutral Density. Med det filter kan man forlænge lukketiden og skyde nogle anderledes billeder som det her:

Som man kan se, så bliver billederne ofte ret lyse. Bunkerne ligger faktisk i vandet og selv om det ikke blæste voldsomt ,så var der lidt bølger, som helt bliver udvisket af den lange lukketid. Jeg er ikke så erfaren i metoden endnu, men det er ret sjovt. Det er ikke bare at skrue filteret på og så knipse løs, så meget lærte jeg da.

Vi gik ture i klitterne og ved havet, fik god mad, læste, hyggede os, besøgte Tirpitz, som er en efterladt tysk bunker, og så Blåvandhuk Fyr, både i dagslys og om aftenen, da fyret var tændt.
Her følger den første lille billedeserie fra dagene. I morgen følger en anden billedserie om Tirpitz.



 
 



Jeg tog også ud til fyret søndag aften ved halv 8 tiden. Det var hundekoldt, så det blev ikke til så mange billeder. Forsøgte mig med at male med lys. Havde ikke nogen lommelygte, men brugte flashen til manuelt at "blinke" lys på tårnet.



Jo, der var mange fotoemner i området.

2 kommentarer:

  1. Kan rigtigt godt lide det billedet af stråene! Flot! Og et dejligt område! Har selv været der en enkelt gang i sommerhus :)

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar. Ja, Blåvand er et dejligt område. Jeg er pt lidt optaget af at finde former og mønstre i alt, deraf billedet af stråtaget på sommerhuset.

    SvarSlet