torsdag den 28. februar 2013

Moonshoot eller lidt om månesyge


Der er den flotteste og skønneste fuldmåne for tiden. Jeg kunne ikke stå for muligheden for at skyde nogle billeder her sent torsdag aften, da jeg kom hjem fra job.


Jeg plejer ikke altid at opdage, der er fuldmåne, men når jeg nogle gange om natten drømmer urolige drømme, er det så sikkert som amen i kirken, at det er fuldmåne. Månesyge kalder man det, når man sover dårligt ved fuldmåne; man bliver påvirket af månens kræfter og er ude af balance. Tidligere troede man månens stråler kunne fremkalde sindssyge. Det engelske ord "lunatic" sindsyg, kommer af det latinske ord for måne, luna.


Der er dog ingen videnskabelige beviser for dette fænomen, men jeg tænker bare, når månens tyngdekraft kan trække i jorden og derved skabe tidevandet, så kan det vel også påvirke os mennesker i et eller andet omfang, for slet ikke at tale om varulven.

Hvor om alting er, så er fuldmånen skøn at skue.

 Nu vil jeg ønske dig godnat og håbed du drømmer dejlige drømme. Pas på varulven.

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak Rebekka. Der var ualmindelig klart den aften og så smukt, at jeg var nødt til at skyde et par billeder. Håber vi støder på hinanden til krimimesse om fjorten dage :-)
      Jeg tager derop om søndagen.

      Slet
  2. Ja, det kunne være rigtig hyggeligt. Jeg er der hele weekenden.

    SvarSlet