tirsdag den 13. november 2012

Farvel med en mobile og lakridsmandler. Nu er det tid til et nyt kapitel.

Min mor står for i de næste par dage at skulle flytte på plejehjem. Efter tre måneder på et aflastning- og rehabiliteringscenter, får hun nu endelig sine egne møbler og ting omkring sig igen. Det har hun vist savnet.
Jeg tænkte at på os pårørende og min mors vegne, ville jeg købe noget til personalet, der har passet så godt på hende og sammen med hende gjort hende klar til et nyt kapitel i hendes liv. Men hvad? Chokolade? Blomster?

Jeg er endt med at lave en omgang lakridsmandler og en (jule)mobile, a-la den jeg fik af min søde kollega. Den kan du se her. Vores julekort til familie og venner har vi i år tænkt skulle være en mobile med billeder og bevingede ord, klippet ud af diverse blade og som passer til den enkelte. Denne her er derfor en slags test.




Jeg har brugt ord og billeder, der passser til personalet og stemningen på stedet. Nu håber jeg bare de kan lide den og måske vil hænge den op på deres fælles kontor.

I mit lager af juleblade og magasiner, var der blade fra så langt tilbage som i år 2000, så det var en god anledning til at få ryddet op i dem. Jeg vil senere vise nogle af de andre mobiler frem når jeg får dem lavet.

Lakridsmandlerne er ristede mandler, der er vendt i en god smeltet hvid chokolade og herefter rystet godt med den bedste lakridspulver, du kan opdrive. Fx Løgismoses eller Bülows.
I begyndelsen klistrer det hele sammen, men bare ryst det godt nogle gange, så bliver det godt. Jeg har lavet dem et par gange nu, og de smager bare godt. Den fuldstændige opskrift skriver jeg en anden dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar