fredag den 21. september 2012

Fredagstanker om blomster og bøger.

Så blev det fredag igen. Normalt ville der her ved 8 tiden være kommet et indlæg med en fredagsbuket/dekoration. Jeg kan se på indlægs-statestikken, at det ikke ligefrem er fredagsbuketten, der er flest besøg på. Jeg har derfor besluttet at buketter og dekorationer bare kommer på, når jeg har lyst og ideer til nyt og ikke som noget, der skal findes på til en fredag.

Denne fredag er fridag, i weekenden venter to aftenvagter, så fredag skal bruges til lidt shopping, kreative sysler og så har jeg lyst til at fordybe mig i Hanne Reintoft´s Ravn føde, som vi skal diskutere i læsekredsen den 1 okt.
Jeg har stor glæde af at være med i en læsekreds. Det er rart at kunne tale med nogen om de bøger, jeg læser plus at jeg ofte får læst noget, som jeg ikke selv ville have valgt.
Vi skiftes til at være værter for et lille traktement. Ofte hænger traktementet sammen med aftenens bog. Fx fik vi laks og kaviar, da vi læste Dagmar af Maria Helleberg og ostekage med blåbær, da vi læste svenske Linda Olssons´  Astrid og Veronika.

For nogle år tilbage, var vi i Sverige på ferie. Vi plukkede blåbær i rå mængder, som kom med hjem i kufferten. En dejlig souvenir.

De fleste biblioteker har tilbud om at være fødselshjælper til en læsekreds og de bestiller også bøger hjem til læsekredsen. Ret fornemt, synes jeg, så det bare at gå i gang, hvis du har lyst til at starte en læsekreds fx på din arbejdsplads.

Rigtig god fredag til dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar