søndag den 9. september 2012

100 års fødselsdag...

Så fik vi holdt fælles 100 års fødselsdag. Den bød på dejlig familiebesøg, lækker mad og en markvandring. Min moder blev hentet på sit genoptræningscenter så hun kunne være med. Tror hun synes det var dejligt, men tror også hun var træt, da hun blev kørt tilbage.





Jeg har fornylig lånt Suveræne successer med ekstranumre af Sonja Bock og Tina Scheftelowitz. Kan godt være, jeg er håbløst bagud, men jeg kendte ikke bogen, men er blevet ret bidt af den, og kan så passende købe den for det gavekort til boghandleren, som jeg fik af min søn og svigerdatter.
Du kan læse mere om Salathovederne, som de også kalder sig, lige her.
Jeg fik ikke taget nogle billeder af maden, for havde ret travlt i køkkenet, men menuen bestod af:
Kalvefilet, hamburgerryg, grillede rodfrugter, kartoffelmuffins ( de var nu ingen succes) og tre forskellige salater. Dertil baconsvøbte dadler og bearnaisesauce.
De tre salater var fra bogen og her vakte Icebergsalat med jordbær, pinjekerner og rosenblade i en dressing med hyldeblomstsaft mest lykke, men der blev nu spist godt af det meste.
Jeg har lånt et billede af salaten hos bloggen Piskeriset.


Jeg havde blot arrangeret salaten i en flad skål. Der præsenterede den sig bedre, synes jeg.
De baconsvøbte dadler har jeg lært af en tidligere kollega. Gode kvalitetsdadler pakkes ind i en halv skive bacon og lægges tæt i et ildfast fad, og steges i ovnen ved 200 grader til baconnet er sprødt. En utrolig lækker haps og tilbehør til stege, synes jeg. Det lyder som en mærkelig kombination, men prøv det, siger jeg.


Jeg har lånt billedet her hos bloggen Stjerneskud, som også har en udførlig opskrift.

Nu er der ryddet op og snart kalder dynerne. Godt det er fridag i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar