onsdag den 1. august 2012

Hvad loftet gemte.........


På billedet kan I se et lille udsnit af det, der er blevet båret ned fra loftet idag og sat i udestuen. Der herskede totalt kaos på loftet efter at een i husstanden desperat ledte efter sit MC tøj, så vi blev enige om at en total oprydning vist var nødvendig.
Isoleringen skulle også efterses.
Hvad I ikke kan se er, at i resten af udestuen er der stablet ligeså højt. Ej heller alt det der med det samme blev sat til genbrug eller det der er sat fra til standen på loppemarkedet. Så jo en oprydning var vist nødvendig.

Og hvad kan man så lære af det? Joo, måske at 24 år i samme hus sætter sine spor, at jeg ikke behøver nyt sommertøj foreløbig, ( fandt tre kasser med sommertøj, som jeg ikke havde fået ned), at jeg kan pynte fem huse op til jul i hver sin farvskala, at jeg har et så udpræget gemme og samle-gen, at jeg måske skal overveje at få besøg af en Feng Shui ekspert, eller besøg af Ryd op i dit liv programmet.

Meget blev som sagt smidt ud, men hvad det er rigtig svært at sortere i og smide ud af, er drengenes ( de er 19 og 23) tegninger, scrapbøger og minder fra deres barndom.
Fandt et digt, som den store havde skrevet til vores kobberbryllup.



Godt klaret af en 11 årig knægt.

Begge drenge har været ret kreative og produktive gennem årerne, så jeg har nok gemt 100 tegninger osv.
Her et lille udsnit. Det bliver godt nok svært at smide noget af det ud. Måske drengene selv gerne vil gemme dem. Gemmer du dine børns tegninger osv?








Den sidste fugl er rigtig fin, synes jeg. Den tror jeg, skal i glas og ramme og hænges op i stuen.


Blandt mange papirer/attester osv fandt jeg også den stores velkomstbrev fra skolen. Mon de stadig sender sådan et ud til de kommende små skolebørn?

Jo, dagen idag var en rigtig tur ned af memory-lane og jeg måtte lige ringe til den store og læse digtet op for ham. Han kunne godt huske det.

Mandens hukommelse blev også lige fornyet. Han fandt alle sine kassettebånd, herunder hans første egenindkøbte bånd, som var med Slade. Det havde han med på sygehuset og fik gevaldig skæld ud af nonnerne på Sct. Maria hospitalet i Vejle dengang i ´74, for de kunne ikke lide Slade. Han endte med kun at gemme coverne og smide selve båndene ud, for vi ejer ikke engang en båndafspiller mere. Planen er at sætte dem i ramme, det tror jeg kunne se godt ud.

Nu skal de sidste feriedage bruges til at overveje, hvad der skal mere skal sorteres fra og hvad der skal op på loftet igen. Vi skal først lige have lagt et nyt lag isolering og flere plader på, så det bliver lidt mere overskueligt.

Fortsat god onsdag aften til dig og dine. Her venter kaffen og et godt stykke chokolade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar