fredag den 8. juni 2012

Lupiner lupiner lupiner.


Ugens buket er med lupiner, eller rettere buketter. I mange grøftekanter kan man nu plukke lupiner i massevis. Det har jeg gjort og det kom der hele tre buketter ud af.


En buket i en romantisk kande. Lupiner, synes jeg, hører til i den romantiske og vilde have.

En ret høj buket i en gammel vase, jeg har fået med hjemmefra. Synes den blå glasur passer godt til den blålilla lupin. Ligesom hos akelejer er blålilla den dominerende farve, der når de selv bestemmer formeringen, vinder over den gule og lyserøde lupin, som man dog kan være heldig af finde. Hvis man ikke vil have den gule og lyserøde forsvinder, kan man fjerne frøstandene hos de blålilla.



Her er jeg prøvet at styre lupinerne lidt. Deres stilke er hule, så jeg har brugt afklip af de tykkeste stængler til at stikke de tyndere ned i.
Synes måske lupiner er smukkest når de får lov til at falde som de vil.

God tur i grøftekanten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar