mandag den 7. maj 2012

Tour de rapsmark.

De gule rapsmarker
i smuk harmoni med de transparente solstråler
skumringstimen varsler sit komme
tag plads for forreste række
og nyd den udsøgte forestilling
en lydløs visualisering af indestængt glæde
en sanseoplevelse bag tonede panoramavinduer
Digt af Thomas Bech.


Med kameraet i rygsækken tog jeg idag cyklen rundt i omegnen på jagt efter fotogene rapsmarker. 21 kilometer og 100 billeder blev det til. Her er et udsnit af dem. Nyd farverne og det danske landskab og landbrug, når det tager sig bedst ud.























                                                                                                                                                  


Rapsmarker og syrenhegn går atter igen,
gennem det, der var så nær ved at være
at det i sidste øjeblik gav slip
for et glimt af noget andet; Forgæves
ville de vilde farver stjæle fra hinanden.
Den gule er en hel gul gulere end gul.
Uddrag af digt af Henrik Nordbrandt.





2 kommentarer:

  1. Årh det vækker minder fra da jeg voksede op på landet. Det er nogle rigtig flotte billeder. Nu er jeg blevet byboer og går glip af sådanne smukke ting. Så tak fordi du deler.

    SvarSlet
  2. Hej Dorthe. Tak for din kommentar. Selv om jeg boet, sådan halvt på landet i mange år, kan jeg stadig betages af det skiftende landskab og så er det kun dejligt, andre kan nyde mine billeder.

    SvarSlet