fredag den 25. maj 2012

Bønnerup Strand


Som tidligere omtalt her var vi i sidste weekend i regionens sommerhus på Bønnerup Strand på Nord Djurs. Et skønt område, som jeg ikke tidligere har besøgt. Sommerhuset var dejlig stort og lyst, området ligeså. Lørdag aften gik vi en tur ned til stranden. Der var helt vindstille og solens sidste stråler indhyllede hele stranden i et magisk skær. Sådanne aftener kan jeg leve længe på.

Der var ebbe, og vandet havde, da det trak sig tilbage, efterladt sig et utroligt smukt mønster i sandet.
Der var små piger i jumpsuit, der legede, damen på aftentur med sin hund, løberen og bedsteforældrene, der nød samværet med familien, tror jeg. Rigtig afslappet feriestemning, når det er allerdejligst.








The blogger herself i aftenlys. (Kan klart bedst lide stå bag kameraet, så det her sker ikke så tit.)
Til turen havde jeg medbragt en bog. Den nyeste af Elsebeth Egholm, De døde sjæles nat. Uden at jeg havde tænkt nærmere over, så fandt jeg ud af bogen jo faktisk foregår på Djurs og lige præcis i området, hvor vi var, dvs. Bønnerup, Gjerrild, Rimsø,Sostrup, Grenå, Kalø Vig og Århus. Hele søndagen  skulle det vise sig at vi gik i bogens fodspor, men mere om det senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar